Blue Jeans - Dalok Paulának

Blue Jeans spanyol újságíró fikciójának kis részletei akkora sikert értek el a neten,hogy talált magának kiadót,majd trilógiává duzzadt és végül a spanyol ifjúsági könyvi eladások élmezőnyében találta magát. Kb. olyan szintű rajongás övezi Paula García életét Spanyolországban,mint amennyire nálunk a Szent Johanna Gimi-t.
(SPOILERES információk a folytatásban):
 
Le kell szögeznem,hogy a Cicero kínálatát böngészve nem biztos,hogy felvettem volna a "Dalok Paulának"-t a várólistámra,ha a történet Amerikában játszódna Paula helyett Paige-dzsel,Ángel helyett meg Andrew-val. Nagy rajongója vagyok a spanyol kultúrának,nyelvükből középszintű nyelvvizsgát készülök letenni (amit autodiktata módon tanulok a kezdetektől fogva),s mivel még csak egyenlőre tervbe van véve a spanyolországi utazás, a regény elhozta számomra azt a spanyolos életérzés,amit egyszer a jövőben remélhetőleg megtapasztalhatok.
Az írásmód nagyon (talán túl) egyszerű,E/3 személyben,tőmondatokkal van megírva. Rendkívül idegesítő volt az időmeghatározás: minden reggel egy márciusi reggel volt,minden este egy márciusi este. Nem azt akarom,hogy pontos dátumozás legyen mindig, 2013.01.26. stb.,de legalább a napok neveit,hogy átláthatóbb legyen az egész.
A negatívumok felsorolása után elszeretném ismerni,hogy viszont az író jól keveri a szálakat! Nekem nem jutott volna eszembe Diana és Mario párosítása. Mario-t tulajdonképpen megkedveltem,bár az első saját fejezete után azt hittem,hogy egy 13 éves kissrác Miriam öccse,hiszen annyira kiskamaszos volt a szerelmi vergődése. Kissé talán túlzás volt,de végülis felfoghatom annak,hogy Mario egy ilyen érzékeny típus. ;) Még nekem volt kínos Ángel vergődését olvasni,mikor a szerencsétlen annyira próbálja erőltetni,hogy ő igenis Paula-t szereti,mikor az a kapcsolat túl mesterségesnek tűnik,míg Katia-val viszont azonnal létrejött a természetes kémia. Jobban szerettem volna,ha Katia énekesi pályája aktívabb lett volna,mivel kiadott egy dalt (amiről tudjuk,hogy Nr.1 és mindenki imádja) de semmi fellépés,televíziós szereplés,csak az Ángel-ről való álmodozás. Szerintem pedig egy épp felkapott énekesnőnekek szusszanásnyi ideje sincs,pláne nem egy akkora országban,ezért is volt fura,hogy Katia ennyire ráért Ángel után loholni. Álex részéről meg ott van egy igazi szemét c@fka rivális jött a képbe Irene személyében,de kell ő oda,hogy jól felkavarja az állóvizet. :)
Nagyon örültem annak a sok spanyol zenei utalásnak,amiket szépen végig is hallgattam. Egyedül Katia dala (vagyis inkább Katia) volt a fikció,bár egyedülálló módon a dalt elkészítették a regény mellé zongora verzióban Alba Rico énekesnővel.
Kíváncsi vagyok,hogy fiatalok szerelmi kapcsolataiból hogyan lehetett még kétszer majdnem 600 oldalt érdekesen megírni.Nem tudom,hogy mennyire lett sikeres nálunk Paulai sztorija,de találtam annyira érdekesnek,hogy beruháznék a 2. rész megvételére! :)
 Mellékelem Katia "Örül neked a szívem" c. számát Alba Rico előadásában. :)
 
 


                                                                     
A könyv: 8/10
Kedvenc karaktereim: Diana, Alex
A borító: 10/10
 
Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):
 
 
LIBRI

BOOKLINE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése