Leiner Laura - A Szent Johanna gimi 7. (Útvesztő)


2 hét várakoztatás után a Bookline/Shopline csak kihozta a könyvcsomagomat és a Szent Johanna Gimi 7.,a könyvsorozat utolsó előtti részének kezdtem legelőször neki. Reniék gimis évei lassan véget érnek és ennek a résznek a hangulatát már teljes mértékben átitatja a "finish" hangulata. Az összes eddigi közül,talán ez zárul olyan izgalmas befejezéssel,aminek folytatása nem kiszámítható. Egy örökkévalóságnak tűnik 2013. februárja,mikor végre Leiner Laura felteszi a pontot az i-re. :) Még én is gimis voltam,mikor az első 3 kötet megjelent,így Reni története addig párhuzamot tudott húzni a mindennapjaimmal,de az utóbbi 4 kötet viszont már nosztalgikus hatással van rám.                                                                                         
(SPOILERES információk a folytatásban):

A szerkezet teljesen rendjén van,ahogy Laura megcsinálta.Minden egyes kötet megmutatja, hogy minden egyes plusz évvel ami a felnőtté váláshoz visz olyan,mint egy videójáték: mindig egy szinttel nehezebb,minél előrébb jutsz.
Reninek és osztálytársainak eddigi dilemmái : Pl.:"milyen jelmezem legyen a Halloween-i buliban" felváltották az egyre közelebb kerülő "nagy betűs élet" kérdései.  Szembe kellett nézniük,hogy útjaik hamarosan szétválnak és a még most átélt pillanatok nemsokára már emlékekké válnak.
Tényleg a rend úgy ment,mint egy magyar végzős osztálynak,bár POV óra nálunk nem volt. S ha már itt tartunk Reni kihúzott balhéja: az éneklés Vladárnak,majd a ballagási előtti szerenádon lesz végrehajtva szerintem. :D
Cortez és Reni között szóba került a szex,aminek ideje volt,mert furcsának találtam,hogy a már majdnem nagykorú fiatalok között,ahol egy osztályon belül 3 pár is van,hogy egyáltalán nem merül ez fel témaként.
Továbbá a szalagavató kapcsán képbe került az anorexia,mint probléma Edina karakterének formájában. Vele kapcsolatban tévedtem,ő nem tud szerintem olyan drasztikusat tenni,ami Cortezéket szétválasztaná,hiszen világosan kiderül,hogy nem tartják őt sokra se az iskolában,s főleg nem a 12/b. közösségében. Több Cicero-s,ill. Leiner Laura bejegyzés alapján vártuk,hogy kiderül,Cortez miért járt Vikivel,de úgy látszik ez a mozzanat kimaradt. Erre a kérdésre a válasz tartogathat valami különösebb meglepetést? Én nem hiszem,de NE legyen igazam! :D
Arnold - Cortez..... most már nálam is fordult a kocka... Az utóbbi 1-2 kötet során még megértettem Arnold viselkedését,mert természetes,hogy egy valakiért való vetélkedés esetén elég megalázó a vesztes oldalán állni és,hogy nem reagált Reni kereséseire,azt is megértem,mert így könnyebb a csalódást megemészteni. De az,hogy nem nagyon forszírozta a kapcsolattartást Renivel és ezek után odament a főpróbára,csak azért hogy belekössön Renibe és Cortezbe....  Na itt már én is csalódtam benne. De szerintem a 8. részben lesz részéről egy "észhez térés" és kibékülés.
Kinga és Dave.... Sok olyan hozzászólást olvastam,akiknek ez a fordulat nem igazán jött be és idegenkednek tőle. Mivel Zsolti az egyik kedvencem,nekem sem jött be a dolog elsőre,de beláttam,hogy így reálisabb. Bár élveztem,hogy "tűz és víz" egymásra talált és párosuk rengetegszer megnevettetett,de Kingának a mentalitása tény és való,hogy Dave-vel sokkal jobban megegyezik.
Pro és kontra részemről: Nagyon szimpatikus,hogy a már 17-18 évesekből álló fiataloknak elég az,hogy együtt vannak,akkor is ha valakinél ez az olvasásban terjed ki,vagy Viva tv nézésben vagy éppen csócsózásban.Mindenki mást csinál,de a lényeg az együttlét és nem kell valami hiper izgalmas program (pl.: szórakozóhelyre járás),hogy a társaság jól tudja érezni magát. :)
Ami viszont gáz,de állandó momentuma a könyvnek: A nagy csordában járás Cortez után. Van ilyen normális esetben a valóságban? Ha nálatok van ilyen személy,akiért az egész iskola megőrül és mindenben megy utána,mint a pincsikutya JELEZZ,mert szerintem ez abszurd. :D Az olvasókörre csomóan képesek voltak érdeklődés nélkül odamenni,csak azért mert ő ott van ...S Cortez véleménye szent és sérthetetlen. (?!)
Örülök,hogy Gáborba "életet lehelt" az írónő. Nem gondoltam volna,hogy épp Katával fog összejönni. Virág és Ricsi párosa továbbra is aranyos,főleg ahogy utóbbi még a széltől is óvja a párját. :)
Szerintetek Reni elmegy Párizsba tanulni? Úgy gondolom el kellene,mert én sem érzem többnek a Cortezzel való kapcsolatát ,mint egy tinirománc,így nem kéne már 18 évesen minden nagy lehetőségről lemondani.(Megjegyzem,főleg úgy,hogy csomó fiatal még egy magyar egyetemi képzésre se tud bejutni /max,ha fizetősre/, nem hogy még ösztöndíjasan külföldre,mikor egyébként is egyre többen mennek ki...)
Oké,összefoglalva az "Útvesztő" nagyon jól sikerült,így nívós befejezést várok febuárra. ;)

A könyv: 9,5/10
Kedvenc karaktereim: Reni, Zsolti, Kinga
A borító: 9/10
Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):
LIBRI

BOOKLINE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése