Szabó Magda - Álarcosbál

Szabó Magda (1917-2007) sok remekművel gazdagította a magyar irodalmat,így már régóta tervezem,hogy közelebbről is megismerkedem a regényeivel.
Mivel a legtöbbet az "Álarcosbál"-ról hallottam,hát ezzel kezdtem.
Ez a regény a szüleim gyerekkorába repített vissza,akkoriban kamaszoknak sokkal ingerszegényebb környezete volt,mint manapság.

             (SPOILERES információk a folytatásban):

A főszereplő Kriszti és családja még a 2. világháború okozta "sebeiktől" szenvednek. Kriszti tanárnője Éva az,aki fényt akar deríteni a család különös viselkedésének okára.Az iskolában álarcosbál lesz,aminek végül fölidézve kapjuk meg a történet velejét.
Teljesen más világba csöppentem az olvasása közben.Nagyon furcsa volt,hogy ezeket a 14-15 éves iskolás kamaszokat,legtöbbször kisgyerekekként említette az írónő. Az,hogy Kriszti beszólt a tanárnőjének és hogy becsapta az ajtót,akkoriban ez hatalmas botránynak számított,manapság semmiságnek. (No,nem az ajtócsapkodás,de úgy gondolom nem övezi mát a tanárokat olyan nagy tisztelet,mint akkoriban.)
Mellesleg Megyeri Évát nagyon szimpatikus tanárnak tartottam,hozzá hasonló elkötelezett tanerőt egyáltalán nem láttam még.  Egyértelmű volt már az elejétől a számomra,hogy ő volt a KISZ-es álarcos és ezért nem találják a diákjai a bál elején őt. Borítékoltam azt is,hogy bele fog szeretni Kriszti édesapjába Endrébe,örültem is nekik,szép párt alkottak.
A Boros család a legjobb példa arra,hogy mennyire fogva tud tartani embereket a múlt és ha nem próbálunk meg továbblépni az élet hátralevő része lelki vegetálásban telik el. Nagyon vártam már,mikor fog az ő otthonukba is ténylegesen "besütni a nap".
Az sem ért meglepetésként,hogy a túl savanyúnak tűnő Lujza tanárnő egykori dadájáról kiderül,hogy ő volt az általa irigyelt Éva tanárnőnek a nagymamája.
Üdítő egy regény volt az számomra,ahol a főszereplőnő élete tragédiája nem abból állt,hogy a srác,aki tetszik neki a suliban nem figyel fel rá (és hogy ezt nem tudta posztolni a Facebook-on XD ),ugyanis itt igazi mély érzelmek hullámvasútja ment keresztül,a múlt béklyóival karöltve.Láthattam,hogy egy tragédiából,hogyan "áll fel" egy család és együtt megteszik a kezdő lépéseket egy jobb élet reményében.
Ez egy komoly regény,aminek a helyszíne az álarcosbál csak valamennyire tud lágyítani a történeten,a karneválozó gyerekek forgataga az egyetlen,ami kis vidámságot csempész bele.
Ami viszont biztos,hogy nyitott vagyok más Szabó Magda könyv elolvasására is.

A könyv osztályzata: 9/10
Kedvenc karakterem: Megyeri Éva
A borító: 8/10

Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):

LIBRI


BOOKLINE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése