Gayle Forman - Itt voltam

A tinédzserkorban,sőt idősebbként is érdemes Forman regényt olvasni. Történeteiben a közös az,hogy különböző társadalmi rétegből származó és életmódot élő lányokat mutat be az írónő,akik életük egy komoly fordulópontjához érnek.
Ugyebár itt volt legelőször a Ha maradnék Mia-ja,akivel  az egyik legrosszabb dolog történt meg a világon,elvesztette az egész családját és nélkülük kellett újrakezdenie az életét. A Csak egy nap Allyson-ja még talán a legszerencsésebbnek nevezhető a hősnők közül, erős anyagi háttérrel rendelkező családból származik és teljes családdal (amit itt a mennyiségre kell érteni,nem a minőségre),viszont ez egy kényelmes börtönt,ami jelent egy idő után számára és elindul egy úton,ami bár nem mindig könnyű,de felszabadulást jelent a számára . S itt van végül Cody,akinek soha egy stabil családi háttere nem volt,sem anyagi biztonság a háta mögött és csak döbbenten áll az általa tökéletesnek tartott és vele együtt tökéletes életet élő Meg öngyilkossága előtt...
Véleményem szerint az "Itt voltam" volt az eddigi legkomplexebb történet Forman-től,aki történeteivel igyekszik bemutatni olvasóinak az élet akadályain és ezek által hagyott fájó nyomokon való túllépést,az újrakezdés édességét,összefoglalva a reményt mindenki számára…

Gayle Forman legújabb regényében a főszereplő Cody legjobb barátnője Meg öngyilkosságot követ el. Később a lány számítógépén talál egy jelszóval védett mappát és az e-mailek közül egy időszaknyi üzenetváltás hiányzik. Cody útnak indul és kicsit körül néz Meg egyetemi életében,hátha választ kap a kérdéseire és egyúttal feloldozást is.

Az út során nagyobb betekintést nyer Meg életébe,mint tulajdonképpen a 19 évnyi barátság alatt. Vele együtt próbáljuk összeilleszteni a "puzzle" darabjait,mivel a két lány életét összehasonlítva még én az olvasó sem tudom igazán,hogy mi az ami miatt Meg nem tudta elviselni az életet,mikor Cody-ét látom inkább nehezen elviselhetőnek.Erre inkább úgymond sok közvetett bizonyítékot kaptam válaszul,mint egy közvetlent,de így jobban is töprengésre késztet. Maga az öngyilkosság témája is érdekes fuzionálást kapott a (SPOILER fehér színnel: öngyilkosságban egymást támogató csoporttal) ,tekintve a mai digitális korszakra.

Furcsa volt látni,hogy Cody tulajdonképpen jobban betudott illeszkedni Meg egyetemi világába,mint maga Meg. Nagyon bírtam a lakótársakat. (SPOILER KÉRDÉS: Csak nekem tűnt úgy,mintha Füves Richard-nak tetszett volna Cody? :) )

Ben-t Cody-val együtt,szép lassacskán kedveltem meg. Ben-en keresztül láthattam leginkább,hogy mi emberek mennyire hatással tudunk lenni egymás életére! Hiszen a Meggel történtek számára is fordulópontot jelentett és keserédesnek mondható,hogy a halála kapcsán ismerhette meg az igazi szerelmet Cody képében.
Olyan jó érzés volt látni,mikor két sebzett lélek egymásra talál,majd egymást kiegészítve lépnek a boldogsághoz vezető ösvényre! :)
Ami szintén jó érzés volt,hogy nem vártam Cody anyjától jóformán semmit és meglepődtem,hogy ő is "formálódott" a történet alatt.

Az "Itt voltam"-ban a vége felé kisebb csavarok is bekövetkeztek,ami némely történeti elem megértését remekül segítették.

Ha eddig az összes Gayle Forman könyvet elolvastad,ezt se hagyd ki semmiképpen! Ráadásul örömmel olvastam,hogy A hazudósokkal együtt az Itt voltam megfilmesítési jogát is megvásárolták.

A könyv: 10/10
Kedvenc karaktere(i)m: Cody, Alice, Füves Richard, Ben, a kiscicusok :)
A borító:  10/10


Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):



BOOKLINE 

LIBRI

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése