Veronica Roth - A beavatott

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő disztópia műfajnak nem lettem rajongója,de gondos válogatással 1-2 darab a kezembe kerül és szerencsére eddig jókat választottam.
A könyvfesztiválon hosszas mérlegelés után végül Lauren Oliver "Delírium" helyett  "A beavatottat" (Veronica Roth trilógiájának 1. része) vásároltam meg.
A mérleg nyelve azért dőlt végülis effelé,mert kíváncsi voltam,hogy az 5 fontos tulajdonságra alapozott csoport:(Önfeláldozók,Bátrak,Műveltek,Őszinték,Barátságosak) sztorijának a kibontakozását hogyan oldja meg az írónő.

(SPOILERES információk a folytatásban):

A főszereplő Beatrice "Tris" Prior a könyv háromnegyedében nagyon unszimpatikus volt számomra,kissé önteltnek tűnt. A választása,hogy a Bátrakhoz megy,borítékolható volt,hiszen a legtöbb kalandot,s izgalmat ez a csoport ígért,itt történhetnek meg olyan dolgok,amiből trilógiát lehet írni. :)
A 16 éves Beatrice egész addigi életében nagy harmóniában és nyugalomban élt az Önfeláldozók között.A családot és a békét nem tudta addig értékelni Tris,míg lelepleződött választott csoportjának mocskos ügyletei és el nem veszítette a szüleit.Persze tiniként az ember tombolni akar egy ideig,s a Bátraknál tapasztalt mindennapos adrenalin bomba adag üdítőként hatott számára,egészen addig míg ki nem derül,hogy halálos játszma az,amit folyik a háttérben.
A másik fontos karaktert,Négyest sikerült úgy ábrázolnia az írónőnek,amilyen hatást gondolom szeretett volna elérni az olvasóknál,szóval na,én is rajongtam érte. :)
Nem számítottam,hogy lesz a könyvben szemkinyomás,tapizás vagy pl. ott van Al öngyilkossága,ami hidegzuhanyként ért a karakter pálfordulása miatt. Nagyot csalódtam Al-ben,hogy ha még felütötte nála a fejét az irigység,de hogy részt vesz a Tris elleni támadásban?!
Peter-t utáltam egész könyv alatt és reméltem,hogy már ebben a részben megkapja méltó büntetését és a helyébe esetleg egy új negatív szereplő kerül,de úgy látom erre még várni kell sokat.
Tris,mikor kitör a háború és Négyes agyműködését befolyásolják,akkor természetesen nem tudja a szerelmét lelőni,s inkább a sorsra bízza magát.De mikor Will lelövéséről volt szó,akkor is megpróbálhatott volna más megoldást keresni és akkor nem kéne izgulnia Christina reagálása miatt.Akkor ott bezzeg nem hezitált egyáltalán és azonnal lőtt,mikor Will is sokat tett érte,az ő sorsát is a szívén viselhette volna.
Nagyon szívszorító rész volt,mikor Tris és Caleb szülei meghaltak s,hogy holttestüket kénytelenek voltak otthagyni a harctér kellős közepén.  :(
Külön érdekes volt még a regény nagy részét meghatározó félelemszimulációk,ilyen mentális fejlesztés hasznos lenne a valóságban is.
Sikerült Veronica Roth-nak olyan nyitott kérdéseket hagynia,ami miatt izgatottan várom a 2. rész őszi megjelenését. :) A könyv édesapám figyelmét is felkeltette a könyv és nagyon jó véleménnyel volt róla . ;)

A könyv: 8/10
Kedvenc karaktereim: Négyes,Christina,Tris édesanyja
A borító: 9/10

Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése