B.M. Grapes - Jóslatok hálójában

B.M. Grapes (MAGYAR!!!) írónő első regénye a "Jóslatok hálójában" lett nálam a "kivétel erősíti a szabályt könyv". Ezt részletesebben a spoileres részben magyarázom el.
Legutóbbi nagy könyvcsomagom egyik darabja volt,de úgy döntöttem a végére hagyom. Abban a tudatban voltam,hogy a hölgy biztos amerikai lehet,akkor nem is írtam be a nevét a keresőbe. Egy nap,amikor még egy másik könyv 50 oldala választott el a "Jóslatok hálójában" kezdetétől megrökönyödve vettem észre a Moly-on,hogy a bmgrapes felhasználói név alatt maga az írónő áll.Bár már korábban egy könyves kihívásban találkoztam ezzel a felhasználóval,azt hittem,hogy a regény egyik rajongójáról lehet szó. :D
Ezzel a tudattal,hogy magyar írta,még jobban nőtt a kíváncsiságom. :)

                (SPOILERES információk a folytatásban):

Jó döntésnek tartottam,hogy Grapes amerikai környezetbe szánta a történetét. Valahogy a misztikusabb,merészebb történeteket könnyebben befogadjuk,ha egy általunk nem ismert helyen történik. Ellenpélda erre pl. Lakatos Levente "Love club"-ja,ami Budapesten játszódott és bár tényleg megtörténhet,hogy egy ilyen nem normális,zakkant jár az utcán,de egy kicsit "kilógott a lóláb" és mégis irreálisnak éreztem a magyar környezetben játszódó történetet.
Plusz pont,hogy Hot Hill-t ő találta ki,szerintem klasszabb az eseményekhez 100%-ban megfelelő helyet kitalálni,mint kutatni egy létező kisváros jellemzőit.
Gratula neki,hogy ennyi történeti szálat kézben tudott tartani és a végkifejletet logikusan összeállítani.
A végkifejlet miatt említettem feljebb,hogy ez egy "kivétel erősíti a szabályt" könyv nálam.
Ugyanis a végén bejöttek az energiavámpírok,több száz évet élt lények kerültek ki a gimi diákjai közül (Jonathan,Sandra Hart) és ha a könyvrendelés előtt,én már ennek a tematikának a tudatában lettem volna,biztos,hogy soha nem vettem volna meg a "Jóslatok hálójában"-t.
Mert a mostanában nagyon trendinek számító vámpíros,misztikus lényes történeteket ki nem állhatom és nagyon zavar,hogy sok,remek magyar könyvkiadó kínálatában már túlteng a róluk szóló történetek.
Grapes nem ebben a "szellemben" vezette a történetet,csupán a végén a dolgok összeállásában tért ki rájuk,számomra még elfogadható kis adagban.
Nagyon kíváncsi voltam,hogy ebből a sok mindenből,ami a napi 5 jóslatot jelentette végül mit fog kihozni,s szerencsére nem okozott csalódást.
Jó volt,hogy kb. a közepéig light-osan vezette a sztorit és még nem gyanakodhattam,hogy a gimi életében valami a realitástól messze álló dolog borzolja a kedélyeket.
Ada egyszerű,de nagyszerű főhősnő volt és a Daniellel köztük levő "kémia" nagyszerűen működött. :)
Ami egy kicsit zavart,hogy Ada barátnői (Jess,Julie,Edna) minden második alkalommal "Szőke barátnőmként,indián lányként,afroamerikai lányként" lett említve,szerintem nem lett volna baj,sem lett volna túlzó szóismétlés,ha többször nevén nevezi őket. ;)
Mrs. Bennett halála engem is elszomorított,de egy könyv tényleg úgy tud mélyebb nyomot hagyni az olvasóban,ha az "örömbe vegyül egy kis üröm".
Így tehát,ha szeretnél szórakoztató,de egyben izgalmas olvasmányt,ajánlom nektek a "Jóslatok hálójában"-t! Továbbá várom B.M. Grapes következő a "Halhatatlan álom" c. regényét. :)

A könyv osztályzata: 9,5/10
Kedvenc karaktereim: Ada,Daniel,Mrs. Bennett,Jess,Abby,Julie
A borító: 8,5/10

            Ha felkeltette a könyv az érdeklődésedet,innen rendelheted meg (katt az online könyváruházak neveire):

LIBRI

BOOKLINE

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése